شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی (با مسئولیت محدود) ،شماره ثبت :263958

شهر وین یا ویانا

پایتخت کشور اتریش می باشد و یک از استانهای نه گانه که در کشور اتریش موجود می باشد به حساب می آید.

شهر وین بزرگترین شهر موجود در کشور اتریش می‌باشد و این شهر از نظر بزرگی دارای جایگاه نهم در اتحادیه اروپا می باشد. تا پیش از اینکه قرن بیستم میلادی شروع گردد، بزرگترین شهر آلمانی زبان در قاره اروپا بود و همچنین تا قبل از اینکه جنگ جهانی اول شروع گردد این شهر دارای دو میلیون نفر جمعیت بود، اما اکنون از یک میلیون و ۷۰۰ نفر جمعیت برخوردار می باشد.



تاریخچه شهر وین

شهر وین در قرن پنجم پیش از میلاد بنا نهاده شد و با گذشت زمان به پایتخت کشور اتریش مبدل گردید. شهر وین در گذشته پایتخت موسیقی جهان بوده و همچنین از مجالس رقص باله برخوردار بوده است..


پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم، قوای متفقین شهر وین را به چهار قسمت تقسیم کردند، که هر قسمت از آن تحت کنترل کشور شوروی، ایالت متحده آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار گرفت. پس از آنکه کشور اتریش پذیرفت که برای همیشه بی طرف بماند و عضو پیمان آتلانتیک شمالی یا همان پیمان ناتو نگردد، نیروهای کشور شوروی در سال ۱۹۵۵ این شهر را ترک کردند.



جغرافیای شهر وین

شهر وین در منطقه شمال شرقی کشور اتریش و در اطراف رود دانوب واقع گردیده است. طبق آمار به صورت تخمینی شهر وین دارای ۴۱۵ کیلومتر مربع مساحت می باشد و همچنین این شهر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت برخوردار می باشد که از جمعیتی که در این شهر سکونت دارند در حدود هفتاد هزار نفر از این افراد ایرانی می باشند که در این منطقه سکنی گزیده اند.



جاذبه های شهری وین

شهر زیبای وین همانطور که گفته شد دارای مناطق گردشگری و زیبای زیادی می باشد که این مناطق از جمله موارد زیر می باشند

ساختمان وینر راتهاوس

ساختمان وینر راتهاوس به عنوان ساختمان شهرداری و محل فرمانداری ایالت وین شناخته می شود. این بنا در دهه ۱۸۸۰ میلادی تاسیس گردید و در بالای این ساختمان مجسمه‌ای از راتوزمان که به عنوان نماد وین شناخته می شود قرار دارد. ساختمان وینر راتهاوس هم اکنون در حال بازسازی می باشد و احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ میلادی پروژه بازسازی آن به اتمام می‌رسد و به این بنا به صورت کامل باز سازی می گردد.

باشگاه سوارکاری اسپانیایی

باشگاه سوارکاری اسپانیایی، باشگاه سنتی می باشد که در آن افراد با اسبهای لیپیزان تمرین می نمایند. این مدرسه دارای اجراهای عمومی می باشد که این اجراها در مدرسه زمستانی سوارکاری که در هافبک قرار دارند برگزار می گردد. باشگاه سوارکاری بر روی این اجراها نام نمایش های کلاسیک را قرار داده است، اما تماشاگران این اجرا ها این ها را به اسم سحر و جادو می شناسند. در این باشگاه اسب ها را به شیوه ای که مربوط به ۴۰۰ سال پیش می باشد پرورش می‌دهند.

خیابان گرابن

خیابان گرابن از مشهورترین خیابان هایی می باشد که در مرکز شهر وین قرار دارند. در زبان آلمانی کلمه گرابن به معنای خندق می باشد و تاریخچه این خیابان به اردوگاه قدیمی رومی که در پایتخت اتریش وجود داشته مرتبط می باشد.

پس از گذشت زمانی این خندق به صورت کامل پر گردید و جزو اولین خیابان های مسکونی که در شهر وین قرار داشت تبدیل گردید.

کلیسای جامع سنت استفن

کلیسای جامع سنت استفن به نام استفانزدم نیز شناخته می شود. این کلیسا در اواسط قرن دوازدهم میلادی به عنوان یک کلیسای محلی تاسیس گردید. هم اکنون این ساختمان به عنوان کلیسای خانگی اسقف اعظم کاتولیک در شهر وین شناخته می گردد. این کلیسا در دوران جنگ جهانی دوم به صورت کامل نابود گردید. اما پس از اینکه جنگ جهانی دوم پایان یافت در مدت زمان ۷ سال، دولت این کشور توانست این بنا را به صورت کامل بازسازی نماید. این کلیسا از ارتفاع بسیار بلندی برخوردار می باشد و به عنوان یکی از مهمترین مکان های دیدنی در شهر وین محسوب می گردد.



وین واقع در اتریش یکی از کشور های کوچک اروپایی است که طرفداران زیادی دارد و به عنوان یکی از پر طرفدار ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا برای سفر وزندگی رتبه بندی شده است. برای دریافت ویزای توریستی کشور اتریش با ما در تماس باشید .همچنین برای بررسی مدارک مورد نیاز ویزای توریستی اتریش به بخش ویزا مراجعه کنید.