شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی (با مسئولیت محدود) ،شماره ثبت :263958

کشور هند هر ساله پذیرای تعداد زیادی توریست و گردشگر بوده و هم چنین به مقصد بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا تبدیل شده است.


کشور هندوستان یا همان جمهوری هندوستان یک کشور آسیایی است که در منطقه جنوب آسیا واقع شده و پایتخت این کشور شهر بزرگ دهلی نو می باشد. کشور هندوستان با کشورهایی مانند پاکستان، چین، بنگلادش، نپال و ... دارای همسایگی و مرز مشترک میباشد. این کشور چیزی در حدود سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت داشته همچنین طبق سرشماری های انجام شده در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود یک میلیارد و سیصد و پنجاه هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول رسمی مورد استفاده در این کشور روپیه هند می باشد. زبان هایی که در این کشور به رسمیت شناخته شده و از آن برای مکالمه و ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند زبان هندی و همچنین زبان فراگیر انگلیسی می باشد.

معرفی برترین مقاصد گردشگری هندوستان

در ادامه مقاله قصد داریم تا مهمترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری موجود در کشور هندوستان را به شما معرفی کنیم هم چنین افرادی که می خواهند به این کشور سفر کرده و قصد دارند از عناصر گردشگری موجود در این کشور بازدید نمایند می توانند این مقاله را تا انتها مطالعه نمایند.

تاج محل یکی از مهمترین مقاصد گردشگری هندوستان

بدون شک یکی از باشکوه ترین ساختمان های موجود در کشور هندوستان که همچنین یکی از مهمترین مقاصد گردشگری کشور نیز به حساب می آید تاج محل است

که این ساختمان شاهد قدرت عشق نیز می باشد.

گفته می‌شود که این ساختمان به افتخار همسر امپراطور شاه جهان یعنی ممتاز محال به این اسم نامگذاری گردیده است. استارت ساختن تاج محل از سال ۱۶۳۱ همزمان با مرگ ممتاز محال بود زده شد و چیزی در حدود ۲۲ سال به طول انجامید. گفته می شود که برای ساختن این ساختمان که در حدود ۲۰ کارگر مشغول به کار بودند. بیشتر قسمتهای تاج محل از مرمر سفید ساخته شده و همچنین با الماس و مروارید تزیین شده و همچنین در آن منبت کاری های ظریف و بسیار منحصر به فرد دیده می شود .

گفته می شود که بهترین زمان برای دیدن تاج محل در هنگام غروب و یا سپیده دم آفتاب می باشد چرا که تابش نور آفتاب در این زمان باعث می‌شود تا تاج محل با اوج شکوه خود نمایان گردد.یکی دیگر از مهمترین مقاصد گردشگری و جذب توریست در کشور هند شهر مقدس بنارس می باشد. شهر مقدس بنارس به عنوان یکی از مهمترین مرکز زیارتی پیروان آیین هندو حساب می‌آید که این شهر در کنار رود گنگ واقع شده و به عنوان یکی از مهمترین و برجسته ترین نمادهای مذهبی موجود در کشور هندوستان را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری تبدیل شود و توانسته هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. طبق آمار قدمت این شهر به حدود هشت قرن قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای زنده و در حال حیات در کل دنیا به حساب می آید. افرادی که می خواهند از مقاصد گردشگری هندوستان دیدن نمایند حتما در برنامه خود بازدید از شهر مقدس بنارس را به گنجاند.



معبد طلایی امریتسار

معبد طلایی امریتسار از دیگر مقاصد گردشگری موجود در کشور هندی

معبد طلایی امریتسار به عنوان یک پایگاه مهم جذب توریست و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری موجود در کشور هند به حساب می‌آید که در اواسط قرن پانزدهم توسط فردی به نام رامداس بنا نهاده شد. این بنا به عنوان یکی از مهمترین مرکز های فرهنگی و تاریخی اقوام سیک به حساب می آید.

در ادامه این مقاله به لیست مهم ترین مقاصد گردشگری موجود در کشور هند به صورت موردی بسنده می کنیم:

• هارماندیر صحاب

• موزه بهارات کالا باهاوان

• شهر طلایی جیسلمر

• کتابخانه هزار ساله جاین بندر

• قلعه سرخ که در شهر دهلی نو واقع شده است

• دروازه بزرگ لاهور

• دروازه دهلی

• چات چوک

• سالن مرمر سفید

• دروازه هند که در شهر بمبئی واقع شده است

• مسجد مکه که در شهر حیدرآباد واقع شده است

• قلعه عامر که در شهر جیپور واقع شده است

• پارک ملی و پناهگاه حیات وحش پر یار که در شهر مادورای واقع شده است

تورهند به عنوان یکی از پرطرفدار ترین تورهای آسیایی برای هر آژانس مسافرتی در نظر گرفته می شود و با توجه به تاریخ غنی این کشور و همچنین صرفه اقتصادی که این تور گردشگری نیز دارد ،هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران می باشد.آژانس مسافرتی آینار ستاره میرداماد مجری بسیاری از تورهای تفریحی هندوستان می باشد. اگر چه قصد سفر به این کشور زیبا را دارید با یک تماس بهترین تور گردشگری هند را رزرو کنید .